سئو سايت رستوران

بررسي انواع سئو سايت

سئو سايت رستوران

اگر شما صاحب يك وبسيات هستيد يا مديريت وبسايت يك رستوران يا كافي شاپ را برعهده داريد، مطمئنا علاقه مند به خواندن اين مطلب خواهيد شد. در اين مطلب به صورت تخصصي به آموزش سئو سايت رستوران مي پردازيم كه هم براي صاحبين آنها و هم براي آژانس هاي سئو بسيار مفيد و راهگشا خواهد بود. در صورتي كه نياز به استفاده از خدمات سئو سايت رستوران رادزاد را داريد با ما تماس بگيريد.

اولين و مهمترين نكته: چه بخش هايي در سايت رستوران شما مي بايست وجود داشته باشد؟

هنگامي كه قصد طراحي وب سايت رستوران خود را داريد، اولين نكته انتخاب بخش هاي مختلف براي سايت است. بخش هايي كه مشتريان و دوستان شما انتظار دارند آنها را بعد از ورود به سايت مشاهده كنند. ما براي سايت هاي رستوران موارد زير را پيشنهاد مي كنيم:

  • آدرس شما: مطمئنا اين مورد مهمترين بخش سايت شما است. چرا كه كاربران نياز دارند كه بدانند رستوران شما در كجا قرار دارد.
  • عكس از محيط رستوران: افرادي كه به دنبال يك رستوران هستند، علاقه مندند كه از قبل، محيط آن را ببينند تا دنج و زيبا بودن آن را براي سپري كردن يك عصر خوب بررسي كنند.
  • منوي غذا: منوي غذاي رستوران به صورت كامل مي بايست در وب سايت قرار داشته تا كاربران آن را مشاهده كرده و قيمت غذاي شما را نيز بتوانند مقايسه كنند.
  • نظر مشتريان: وجود نظرات و فيدبك مشترياني كه از غذاي شما استفاده كرده اند گزينه خوبي براي جذب مشتريان آينده خواهد بود.
  • ماژول رزرو: ضرورت وجود اين مورد نيز براي رستوران هاي امروزي كاملا واضح است.

در ادامه به بررسي دقيقتر اين موارد در سئو سايت رستوران ها مي پردازيم.

 

آدرس رستوران

آدرس رستوران مي بايست به شكل درستي در رستوران قرار داده شود، به نحوي كه كاربران به راحتي و بدون جستجو به آن پي برده و آن را مشاهده كنند. اين مسئله بدين معنيست كه مي توانيد آدرس رستوران را در جاهاي مختلف سايت مانند فوتر سايت و همچنين صفحه تماس با ما قرار داده تا در همه جا قابل مشاهده باشد. همچنين مي توانيد در صفحه تماس با ما جزييات بيشتري مانند آدرس رستوران در نقشه گوگل را نيز قرار داده تا كاربران با استفاده از اين ابزار، به راحتي رستوران شما را پيدا كنند.

اسكيماي رستوران

در هنگام قرار دادن آدرس رستوران از اسكيماي آدرس نيز استفاده كنيد. متغير مورد استفاده در اين مورد نيز Restaurant است. اين اسكيما زيرمجموعه اسكيماي FoodEstablishment مي باشد كه به شما اين امكان را مي دهد تا جزئيات بيشتري را به آدرس رستوران خود اضافه كنيد.

همه اين موارد به موتور جستجوي گوگل كمك مي كند تا اطلاعات دقيقتري از رستوران شما داشته باشد و در سرويس نقشه خود بتواند نمايش بهتري از كسب و كار شما ارائه دهد. اين موارد به شكل زير براي يك رستوران نمايش داده مي شوند:

 

سرويس Google My Business

اين سرويس حضور كسب و كار شما را در اينترنت جامعيت مي بخشد و وبسايت  شما را به عنوان يك مكان عمومي در گوگل معرفي مي كند. اطلاعاتي كه در اين سرويس وارد مي كنيد، در جستجوي گوگل، نقشه گوگل و گوگل پلاس نمايش داده مي شوند.

هم اكنون وبسايت خود را ثبت كرده و از كاربران درخواست كنيد كه درباره رستوران شما نظر دهند. همچنين اين سرويس اين امكان را مي دهد كه رستوران شما به شكل جذاب تري در سايد بار گوگل نمايش داده شود. سعي كنيد تمام موارد خواسته شده را تكميل كنيد تا گوگل اطلاعات كامل تري از شما داشته باشد.

سرويس Facebook Places

همانند Google My Business, مي توانيد رستوران خود را در فيسبوك ثبت كرده و صفحه اي براي آن بسازيد. اين كار موجب مي شود كه كاربران بتوانند رستوران شما را در فيسبوك به اشتراك بگذارند و افراد بيشتري از وجود شما مطلع گردند. مطمئن شويد كه رستوران خود را در دسته Local Business قرار داده و اطلاعات كامل خود را طبق خواسته هاي فيسبوك وارد كنيد. از جمله موارد مهمي كه مي توانيد وارد كنيد عبارتند از:

  • توضيحات كوتاه
  • آدرس رستوران، وبسايت، ايميل و تلفن
  • مكان رستوران در نقشه

علاوه بر اين ها با ثبت رستوران خود در فيسبوك مي توانيد از بازخورد هاي كاربران مطلع شود و امكان امتيازدهي را براي آنها فراهم كنيد. اين امتيازات از اهميت بالايي برخورداند و در رتبه دهي رستوران شما در جستجوي فيسبوك موثرند. با جذب افراد بيشتر به فيسبوك خود مي توانيد از رتبه بالاتري در جستجوهاي كاربراني كه با دنبال كنندگان شما در ارتباطند برخوردار شويد.

سرويس TripAdvisor

اين سرويس نيز مانند دو مورد قبل جز سايت هاي ثبت رستوران و ديگر كسب وكارهاست. موارد بسيار ديگري نيز براي ثبت رستوران شما وجود دارند كه عبارتند از: 

  • Yelp
  • Foursquare
  • Bing Places
  • و موارد ديگر ...

سايت هاي ايراني زيادي نيز در اين مورد وجود دارند كه از هر كدام از آنها نيز مي توانيد استفاده كنيد. خصوصا اينكه رستوران جز كسب و كارهاي محلي محسوب مي گردد، ثبت وبسايت شما در اين سايت ها بر سئو سايت رستوران شما نيز تاثير مثبتي مي گذارد.

همواره نظرات كاربران را در اين سرويس ها بررسي كنيد. نظرات منفي، تاثير خوبي روي كسب و كار شما ندارد، اما عدم توجه به اين نظرات منفي، مطمئنا بسيار بدتر است. با اين گونه كاربران تماس بگيريد تا علت اين نظرات را پيگير شويد و در صورت امكان نظر آنها را برگردانيد. شايد صرفا در آن روز خاص مشتري شما روز خوبي نداشته يا حتي آشپزتان در آن روز دچار مشكلاتي بوده است.

عكس هاي محيط رستوران

از ديد تجربه كاربري و نرخ تبديل، نمايش عكس هاي محيط رستوران تاثير مثبت زيادي بر روي كاربر مي گذارد. با نمايش محيط رستوران و ميز و صندلي ها، كاربران مي توانند قبل از ورود به رستوران، آن را در ذهن خود تصور كرده و با علايق خود مقايسه كنند. نمايش ظروف، ليوان ها، شمع ها و لوسترهاي سالن رستوران مي تواند حس خوبي به كاربران القا كند.

همه اين مسائل به انتظاراتي كه از سايت يك رستوران داريم برمي گردد. اگر عكس هاي رستوران شما با فضاي كاربر هماهنگ باشد، او در اولين نگاه به رستوران شما علاقه مند شده و تصميم به رزرو خواهد گرفت. به اين زمينه ساده انگارانه نگاه نكنيد و پول بيشتري خرج كنيد. شما تا به حال هزينه زيادي را صرف دكوراسيون داخلي رستوران خود كرده ايد. از يك عكاس حرفه اي كمك بگيريد تا عكس هاي بسيار زيبايي از فضاي رستوران تهيه كند تا از آنها در سايت رستوران و شبكه هاي اجتماعي خود استفاده كنيد. سپس با استفاده از سئو تصاوير، آنها را به شكل صحيح در وب سايت قرار دهيد.

نمايش منوي غذا در وب سايت رستوران

شما زحمت زيادي مي كشيد و بعد از تغييرات بسيار به يك منوي غذاي ثابت مي رسيد. سپس منوي غذا را به شكل يك PDF قابل دانلود در سايت قرار مي دهيد. مطمئن باشيد كه با اين كار تمام زحمات خود را هدر داده ايد!

اغلب كاربران علاقه اي به كليك بر روي يك لينك براي باز كردن فايل PDF منوي غذا ندارند. نيازي نيز به اين كار نيست و مي توانيد صفحه جديدي در سايت خود ايجاد كرده و منوي غذاي رستوران را به صورت مستقل و به واسطه يك لينك در منوي اصلي سايت قرار دهيد. همچنين مي توانيد لينك PDF منوي غذا را در فوتر سايت قرار داده تا افرادي كه به دنبال آن هستند، از آن استفاده كنند.

نظر مشتريان

در كنار نظرات مشتريان در Google My Business، يك بخش نظر مشتريان در وب سايت خود نيز قرار دهيد. اين قسمت مي تواند حتي يك نوار كوچك در صفحه اول سايت باشد، اما كمك زيادي به ترغيب مشتريان به رزرو نوبت از رستوران مي كند. اگر افراد ديگري به رستوران شما علاقه مند شده باشند، مطمئنا نظرات آنها ديگران را نيز ترغيب به امتحان غذاي رستوران شما مي كند.

با قرار دادن نظرات مشتريان، اعتماد كاربران ديگران به رستوران شما بيشتر مي شود. يكي از مهمترين نكات قرار دادن اين قسمت، استفاده از نظرات مثبت و ترغيب كننده است. نام نظر دهنده را به همراه عكس او قرار داده و از قرار دادن اين بخش به شكل برجسته در سايت، نهراسيد. اين قسمت بازاريابي ديگران براي شماست. گوگل به ليست اين نظرات مي پردازد و براي آن مهم هستند. پس چرا شما آنها را مخفي كرده و يا در قسمت بي اهميتي از سايت قرار دهيد؟ مطمئن باشيد كه اين قسمت تاثير مثبتي بر روي سئو سايت رستوران شما خواهد داشت.

رزرواسيون

شايد قرار دادن ماژل رزرواسيون در سايت، تاثير خاصي در سئو سايت رستوران شما و رتبه آن نداشته باشد اما افراد بسياري ترجيح مي دهند بعد از پيدا كردن يك رستوران خوب، عمل رزرواسيون را به صورت آنلاين انجام دهند. رزرواسيون آنلاين مي بايست كار آساني باشد و با وارد كاردن اطلاعات اوليه و ارسال آن به راحتي انجام گردد. بعد از رزرواسيون نيز ايميل تاييديه آن را براي كاربر بفرستيد تا او از رزرو خود مطمئن گردد.

جمع بندي

در اين مطلب سعي كرديم سئو سايت رستوران را به صورت مختصر توضيح داده و در مورد مسائل مختص رستوران صحبت كنيم. سئو سايت در حالت كلي بسيار پيچيده تر از اين بوده و نيازمند دانش تخصصي و تجربه كافي در اين مورد مي باشد. با انتخاب ما به عنوان مسئول سئو سايت رستوران خود مي توانيد كسب وكار خود را در حيطه آنلاين نيز گسترش داده تا به موفقيت بيشتري برسيد. در زمينه رستوران و كافي شاپ نيز كلمات كليدي رستوران در شهر شما، سفارش آنلاين غذا، كافي شاپ در شهر شما مي تواند از جمله كلمات كليدي است كه ما مي توانيم در اين كلمات شما را به صفحه اول گوگل برسانيم. جهت سفارش سئو سايت رستوران خود هم اكنون با ما تماس بگيريد.

رپورتاژ آگهيس

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد